سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صمیمانه ...

صفحه خانگی پارسی یار درباره

به نام پدر

    نظر

جهان را صاحبی باشد خدا نام ...

* خصم می خواست که در بند کشد طوفان را ...بند زنجیر کند قافله ی شیران را .... و ندانست که در عزم تو بی تاثیر است... شیر شیر است،اگر در قفس و زنجیر است

هر سال برگ های تقویم ورق می خورد و به بهمن که می رسد کوچه پس کوچه های هر شهر این مرز و بوم بوی بهار می گیرد .
وطنم ، وطن دوست داشتنی من این روزهای رهایی و عزت را مدیون ضربه های تازیانه ای ست که تو و همرزمانت ماه ها و ماه ها دانه دانه شان را به جان خسته و بی دفاعتان خریدید و مردانه مقاومت کردید تا یک بار دیگر آفتاب آزادی در آسمان شب زده میهن طلوع کند و برف طاغوت آب شود .
می دانم ، می دانم که رنج 8 ماهه تو را در آن حیاط دوار مخوف زیر ضربه های تازیانه و شلاق استبداد ، در آن اتاقک های کوچک نمور و خوف انگیز و در لحظه های تلخ و گزنده شکنجه زیر مشت و لگد آن سفاکان انسان نما هیچ قلمی نمی تواند به تصویر بکشد....
می دانم ، می دانم که خستگی و تلخی 5 سال اسارت و دوری از عزیران ، 5 سال اهانت شنیدن و کتک خوردن در آن قصر پوشالی را هیچ زبانی نمی تواند بیان کند.
تو و همراهانت به تاریخ فهماندید که فریاد حنجره و مشت های گره کرده حتی در بند اسارت از گلوله تفنگ و شکنجه های بی امان رساتر است .
تو و دوستانت به تاریخ فهماندید که بهار را نمی توان در قفس زمستان اسیر تازیانه های ظلم و تباهی نمود . غنچه های تکبیرتان در سوز زمستان ، بهار را به کوچه کوچه های وطنمان دعوت کرد و میهن در بیست و دومین روز از بهمن 57 تکیه بر شانه های زخمی تو و همسگرانت به آفتاب سلام کرد.
و حالا سال هاست که نامت بر بلندای سرزمین عشق می درخشد و همه دنیا می دانند که این انقلاب هنوز هم به سرو قامت تو و خون آنان که رفتند تا ایران بماند تکیه دارد .

پدرم ، دوستت دارم و همه افتخارم این است که فرزند مردی از تبار مقاومت و ایستادگی ام . باشد که به دعای تو آگاهانه راهت را ادامه بدهم . دستان خسته ات را می بوسم که این همان سلاح عزیزی ست که روزی پایه های تخت ستم را لرزاند ....
این ماه به نام شماست که گوش به فرمان آن پیر فرزانه ، مردانه تار مقاومت را به پود بردباری بافتید تا حریر آزادی زینت بخش بهمن 57 شود.....

خانوم معلم نوشت :

1. بهار در زندان : پشت این سلول درختی بود که به هنگام بهار ، گنجشک ها می آمدند و روی شاخ و برگ هایش می نشستند و سر و صدا می کردند که مایه تفریح و شادمانی ما شده بود . (به نقل از مقام معظم رهبری ـ ماهنامه شاهد یاران،بهمن 1387 ـ یادمان فجر آفرینان، ویژه زندانیان سیاسی قبل از انقلاب)

2. موزه عبرت . . .